Ďalší náš Priateľ v Nebi sa volá Tarzícius. Žil v časoch prvých kresťanov. Svoju vernosť a lásku Pánu Ježišovi dokázal mučeníckou smrťou. Spolu s Dominikom Sáviom je patrónom miništrantov.
V roku 257 vládol v Ríme cisár Valerián, ktorý považoval kresťanov za nepriateľov Rímskej ríše, a preto ich väznil. Tarzícius sa ponúkol, že on prinesie Eucharistiu väzňom. Tarzícius dostal Sviatosť Oltárnu. Uložil si ju do vrecúška, ktoré si ukrýval na prsiach. Tak sa vydal na cestu. Stretol však svojich spolužiakov, ktorí nenávideli kresťanov a práve sa dohadovali, či Tarzícius je, alebo nie je kresťan.
Pre lektorov, žalmistov, organistov a všetkých, ktorí majú radi biblické žalmy, ponúka prof. F. Trstenský ďalšiu časť podcastu „LAUDATE DOMINUM“ – „CHVÁĽTE PÁNA“. Približuje v ňom posolstvo žalmu, ktorý zaznie v našich kostoloch v túto nedeľu 19. septembra. Prajem Vám príjemné počúvanie.
Keď Ježiš vyhnal zlého ducha, jeho protivníci ho obvinili, že to dosiahol iba zo spolupráce s Belzebulom (porov. Mt 12,25). Kto to bol Belzebul, aký význam má toto meno a akú úlohu plní v evanjeliovom úryvku si môžete vypočuť v tejto časti podcastu prof. Františka Trstenského. Prajem Vám príjemné počúvanie.
Pre lektorov, žalmistov, organistov a všetkých, ktorí majú radi biblické žalmy, ponúka prof. F. Trstenský ďalšiu časť podcastu „LAUDATE DOMINUM“ – „CHVÁĽTE PÁNA“. Približuje v ňom posolstvo žalmu, ktorý zaznie v našich kostoloch v túto nedeľu 12. septembra. Prajem Vám príjemné počúvanie.
Poľský sociológ židovského pôvodu Zygmunt Bauman (1925-2017) vo svojom diele Úvahy o postmodernej dobe (1993, v českom preklade v roku 1995) ponúka štyri vzorce postmoderného sociologického a kultúrneho správania človeka. V tejto časti ponúka prof. F. Trstenský aplikáciu týchto vzorcov na život veriaceho človeka. Prajem Vám príjemné počúvanie.
Svätý Ignác Antiochijský bol tretí biskup v Antiochii. Za cisára Trajána (98 - 117) vypuklo veľké prenasledovanie kresťanov. Cisár prišiel aj do Antiochie. Ignáca u neho obžalovali, že obracia mnoho ľudí ku Kristovi. A keďže Ignác nechcel obetovať cisárovým bohom a zriecť sa viery v Krista, sám cisár nad ním vyriekol rozsudok. O jeho mučeníctve nás dosť podrobne informuje dejepisec Euzébius vo svojich Cirkevných dejinách. Cisár nariadil, aby ho odviedli do Ríma a hodili divej zveri. Nasadili mu okovy a viedli ho do Ríma. Ignáca eskortovala z Antiochie skupina vojakov, ktorí s ním nakladali veľmi surovo. Sám o nich v liste Rimanom hovorí ako o desiatich leopardoch, ktorých popudí ešte aj to, keď im človek urobí dobre.